Дешавања у школи

У ОШ ,,Доситеј Обрадовић'' одржан је огледни час Хемије ,,Атомски и масени број'' у реализацији профИване Вујичић.

 

Ученици су активно учествовали у настави и на занимљив начин решили задатке дефинишући атомски и масени број на основу броја елементарних честицаа затим су презентовали свој резултат.  Часу су такође присуствовале и бројнеколеге.

 








 


______________________________________________________________________________________________________

Међународни Дан Толеранције у ОШ Доситеј Обрадовић у Белој Цркви обележен под слоганом:
Толеранција, за срећу гаранција!
 

  • Различито не значи лошије, већ другачије!
  • Видети различитост значи видети позитивно.
  • То значи прихватање чињенице да људска бића, природно различита у својим наступима, ситуацијама, говору, понашању и и вредностима имају право да живе у миру и да буду какви јесу.

 
           Предмет интересовања у овом раду је један од иновативних модела који се у нашем образовном систему ретко примењује због  захтевног планирањa, организације и реализације овог наставног модела. Ради се, наравно, о интегративној настави која, нажалост, још увек није добила место које заслужује у наставном процесу. Управо из тих разлога, циљ овог рада и јесте истицање значаја примене интегративне наставе у млађим разредима основне школе, али и осветљавање добрих страна овог иновативног модела.
 
Уз пружање различитих знања ученицима, школа има задатак и да социјализује ученике, да им омогући  усвајање норми и правих вредности које су значајне за одређену друштвену заједницу. Утицај глобализације довео је до све веће разноликости, те је пред школом све већи изазов – развој толеранције. Данашњи млади показују висок степен нетолерантности и то у све млађем добу. По речима стручњака предрасуде, мржња и нетолерантност се уче исто као и осећајност, разумевање и емпатија. Уколико стварно желите да ваше дете поштује различитост, морате на томе радити од самог почетка. Подржавајте ваше дете да тражи оно што му је заједничко са другом децом, уместо да му говорите како се оно разликује од њих. Помозите му да види како сличности надјачавају разлике. Да ли ће неко бити толерантан или не, не зависи само од саме личности.Зависи од васпитања, од средине у којој се живи, и од многих других ствари. Што пре схватимо да је улога учитеља нешто другачија него у претходним деценијама, то ћемо пре покушати заменити традиционални стил наставе неким од иновативних модела, попут интегративне наставе.
У оквиру интегративне наставе, као једном од иновативних модела којим се врши међусобно повезивање наставних садржаја из више наставних предмета, ученици четвртих разреда имали су прилику да се, повезујући различите аспекте курикулума у смислену целину фокусирају на једну ширу тему – Толеранција.Овај модел наставе пружио је већу динамичност и интердисциплинарни приступ овој проблематици  и донео је квалитетнији помак у наставном процесу. Овај приступ учењу нагласио је интелектуални, друштвени, емоционални и естетски развој, подржао целовит развој ученика,  углавном на когнитивне аспекте. Био је ово спонтан начин усвајања нових знања уз подстицање на повезивање чињеница користећи критичко и стваралачко мишљење. Ученици су се кроз занимљиве и прилагођене активности које су подстакле њихову  креативност и интелектуалну радозналост, уз тимски рад и усвајање функионалних знања осећали пријатно, опуштеније и  радо су се укључивали у конкретне задатке и њихову реализацију. Надоградили су своја знања о толеранцији и подсетили се  да  је то поштовање, прихватање и уважавање богатства различитости, наша форма изражавања и начин да  будемо људи.
У овим активностима прикључила нам се и Општинска организација црвеног крста, са којима смо договорили наставак ове теме, али у оквиру амбијенталног учења.
На основу свих резултата  са ових активности, јасно се могу сагледати добре стране оваквог иновативног модела. Управо, због поменутих циљева, који се негде преклапају са захтевима савремене школе, јасно се могу сагледати предности овог иновативног модела и његова потреба имплементације у свакодневну наставну праксу.
 Уколико на време препознамо добре стране интегративне наставе, попут динамичности, интердисциплинарности и функционалних знања, доћи ћемо до квалитетних помака у наставном процесу који ће ученике припремити за  целоживотно учење.
 
                                                                                                              Јасмина Туртуреа, учитељица














______________________________________________________________________________________________________

Ученици ОШ ,,Доситеј Обрадовић'' су данас 12.10.2018. обележили Дан Колумба, познат и као Дан открића америчког континента или Дан хиспанистике. У организацији су учествовали Парламент ученика и ученици шпанског и италијанског језика. Имали смо прилику да слушамо о самом Кристоферу Колумбу али и о открићу Америке и њеним аутохтоним цивилизацијама као што су Инке, Маје и Астеци. О њиховој традицији, култури, митологији, ношњи, гастрономији, музици итд. Такође упознали смо се и са модерним светом хиспанске Америке. Слушали смо о мотивима у књижевности Мариа Варгас Љосе, о уметницима као што су Диего Ривера и Фрида Кало, о мурализму, магичном реализму, надреализму и многим другим правцима који су карактеристични за хиспански свет.
























___________________________________________________________________________________

И МИ ЋЕМО БИТИ АРХИТЕКТЕ

Учимо да будемо најбољи, желимо да будемо најбољи, учимо од најбољих...
Наставника, професора, уметника




ЕВРОПСКИ ДАН ЈЕЗИКА ОБЕЛЕЖЕН И У ОШ ,,ДОСИТЕЈ ОБРАДОВИЋ'' 

Европски дан језика обележен је 26.09.2018. по први пут у Општини Бела Црква у ОШ ,,Доситеј Обрадовић''.

Ученички парламент, ученици и наставници матерњег и страног језика ОШ ,,Доситеј Обрадовиић'' прикључили су се међународној манифестацији познатој као Европски дан језика са циљем промовисања богате језичке и културолошке различитости Европе и подстицања на учење језика у школи и ван ње.

Ученици су припремили мултимедијске презентације и упознали нас са географијом, културом и историјом земље које су представили. Слушали смо о Србији, Русији, Чешкој, Немачкој, Великој Британији, Румунији, Италији и Шпанији, а најзабавнији део је уследио када смо добили прилику да научимо основе различитих језика. Ученици и наставници су сагласни да у будуће желе да наставе обележавање Европског дана језика и да се прикључе разним другим манифестацијама. Тако да се ускоро могу очекивати нове манифестације са занимљивим, креативним и поучним садржајем.

Ученици ОШ ,,Доситеј Обрадовић'' имају прилику да од ове 2018/2019 године поред енглеског, немачког и чешког језика уче италијански и шпански језик.
















__________________________________________________________________________________________

Ученици осмих разреда учествовали су на ”Матурантском плесу”



__________________________________________________________________________________________

Ученици наше школе учествовали су на општинском такмичењу ”Шта знаш о саобраћају”






_________________________________________________________________________________

Спремни за нову школску годину
 
„ Петлићу, певачу, сутра ме пробуди пре него што птице из гнезда поскачу, пре деце
и људи викни гласом јасним први дан у школу да ти не закасним.“
 
Ако је систем предшколског васпитања као друштвено организованог васпитно – образовног
процеса до те мере усавршен, као што је случај са вртићима у Белој Цркви, онда смо сви на
добитку. Ако је дете у предшколском програму развило социјалне и моралне вредности,
развило моторне способности, култивисало емоције и подстакло креативно изражавање – онда
је припрема деце за наступајуће транзиционе и комплексније периоде у њиховим животима
достигла највиши степен развоја.
Основна школа „ Доситеј Обрадовић „ у Белој Цркви широм је отворила врата за све будуће
прваке и њихове родитеље и старатеље. Трудимо се да током целе школске године негујемо
добар однос са васпитачицама, често их посећујемо са нашим ученицима и то су увек топле и
дирљиве посете. Дан пролећа, већ традиционално прослављамо у свечаној сали школе уз пуно
музике, игре и веселих лица предшколаца, њихових родитеља и васпитачица. Увек се сви
потрудимо да то буде леп тренутак за памћење. Овог пролећа је та свечаност била посебно
надахнута, а наши ђаци и њихове учитељице били су узузетно мотивисани и креативни. Услови
за рад су нам све бољи, унутрашњост школе чиста и уредна, кабинети опремљени а стручни
кадар се перманентно усавршава за нове школске изазове.
Тестирање будућих првака је у току, припремамо се сви за новине које нас очекују у првом
разреду и све радимо тимски. Спремни смо да учинимо највише што можемо да се сви у школи
осећамо удобно и пријатно и да се наши будући прваци што брже и лакше адаптирају на нове
услове.
Посетили смо ових дана директорку и васпитачице ПУ „ Анђелка Ђурић „ уручили им
захвалнице за изузетну сарадњу и у топлој атмосфери разменили искуства о значају добре
сарадње наше две институције. Учитељице будућих првака наше школе у пријатном и
значајном разговору са васпитачицама поделиле су важне чињенице о доброј припреми и
значају редовног похађања припремног програма за први разред. Свесни да је полазак у први
разред велика прекретница како будућем прваку, тако и његовом родитељу, заједничким
снагама вршимо све припреме, како би им тај велики и важан дан остао у најлепшем сећању.
Драги родитељи, будите пуни подршке и вере у своје дете. Ми у школи већ осмишљавамо
интересантну активност којом бисмо започели први дан, a у јуну вас очекујемо да доведете
вашег будућег ђака првака на посебан пријем, њему у част!
Почетак је увек тежак и за ђаке, а наш је посао да га учинимо занимљивијим и опуштенијим.
Срећно свима и добро нам дошли!
 
Јасмина Туртуреа, учитељица








___________________________________________________________________________________________________________

Министар Шарчевић у посети белоцркванским основцима
 
                   У оквиру редовне посете школама угостили смо  министра просвете, науке и технолошког развоја, господина Младена Шарчевића, што је за нас била велика част.
Дочекан је на прави банатски начин, са погачом и сољу. Приликом његове посете нашој Основној школи  „ Доситеј Обрадовић“ у Белој Цркви  уочен је велики труд запослених у раду са ученицима како би се информатички описменили. Посебно га је обрадовало сазнање да ученици III 2 разреда у оквиру изборног предмета Од играчке до рачунара сами израђују електронске новине, што је имао прилику и да види.Занимао га је назив одељенских новина, а деца су углас одговорила: Малци су зналци! Такође, старији ученици показали су велико умеће у програмирању робота а у оквиру пројекта који је у току : „ Битка за знање“. Деца и запослени били су видно узбуђени али је пријатељски и топао разговор са министром потврдио чињеницу да смо сви на истом задатку. Трудимо се заједничким снагама да створимо боље услове за развој свих потенцијала наших ученика.
Министар је затим обишао салу за физичко васпитање коју треба оспособити за рад, а посетио је и свечану салу у којој су ученици IV разреда уживали у креативним вежбама на редовном часу физичког васпитања.
Министар Шарчевић напустио је нашу школу уз обећање да ће радо помоћи да се услови за рад унапреде!
 
 
                                                                    Јасмина Туртуреа, наставница разредне наставе













______________________________________________________________________________________________________

„ Наша мала  велика учионица“

                    Интегративна настава у ОШ Доситеј Обрадовић
                                               Тематски дан: ЗИМА
 
Под интегралношћу наставе подразумева се остваривање принципа да сви елементи наставног процеса  буду функционално повезани и да чине хармоничну целину. Нивои интеграције су: унутарпредметна, међупредметна и међуодељенска интеграција ( сједињују се у целину садржаји за  различита одељења).
На основу утврђеног годишњег плана и програма Актива учитеља, а реализујући угледне часове, учитељице првих разреда Гордана Југа и Мерима Стефановић, као и учитељица трећег разреда Јасмина Туртуреа, у сарадњи са педагошкињом Даинијелом Кашић Ђурђев, оствариле су своју идеју   да градиво за овај тематски дан  испланирају по тематским целинама, које обједињују сродне садржаје из различитих предмета. Међупредметне границе не би требало да буду границе у организацији наставног процеса. То подразумева и да настава не буде предавачког карактера већ интерактиван процес. Овакав програм омогућава учитељу да наставу организује по логичким целинама било интердисциплинарно, било у оквиру једног предмета.Садржаји су наведени у програму, али задаци и циљеви допуштају  учитељу одређену слободу у реализацији, тако да он може да се креће и ван корица уџбеника. Учитељ је у повољном положају да примењује интегративни приступ јер организује комплетну наставу у своме разреду. Тако се он не мора строго држати распореда часова , већ може спајати часове, правити блокове, двочасове да би заокружио грађу у једну логичку целину и тако боље искористио створену атмосферу и заинтересованост ученика.
Низали су се наставни предмети један за другим : Српски језик, математика, Свет око нас  (Природа и друштво) и ликовна култура.Наравно, све то у корелацији са музичком културом и физичким активностима.Новина је учешће родитеља на завршној, креативној активности – израда паноа и зимских симбола.
Веома успешан тематски дан а у прилог томе говори и податак да је тог дана почела Зима.
Кроз  повезивање  наставних предмета, тематско планирање и различите облике рада подстакле смо  активно учење и  ученицима обезбедиле  холистички приступ у стицању знања.
 Кључне речи са тематског дана су : интердисциплинарност, тематска настава, мапа ума, асоцијације, холистички приступ, групни облик рада, вршњачка едукација ...и на тај начин  смо наставу приближиле ученицима, учинили је  смисленијом и занимљивијом.
                   
                                                                                                      Јасмина Туртуреа и актив првих разреда













_____________________________________________________________________________________

Виртуелна изложба
Честитке мамама за Дан жена

Ученици II2 одељења са својом учитељицом Јасмином Туртуреа успешно користе ИКТ алатке.
Сваки ученик је нацртао у Paint - у честитку и уз помоћ сарадника, нас
тaвника информатике 
Горана Козића изложба је постављена на школски сајт.

Позивамо вас да посетите нашу виртуелну изложбу.

Хвала !!!


Андреа Шалковић
___________________________________________________________________________________________________


Јаворка Гавриловић
___________________________________________________________________________________________


Лана Анђелић
__________________________________________________________________________________________


Лука Самоилов
_____________________________________________________________________________________________


Матеја Станишић
_______________________________________________________________________________________


Милош Рафингер
_____________________________________________________________________________________________


Нађа Златановић - мами


Нађа Златановић - учитељици
______________________________________________________________________________________________


Петар Давидовић
____________________________________________________________________________________________


Софија Вукоје
_______________________________________________________________________________________________


Стефан Ивичић
_____________________________________________________________________________________________


Страхиња Николић
__________________________________________________________________________________________________


Виктор Петровић
____________________________________________________________________________________________________

Физичке играрије за дете здравије


Савремени начин живота деце, како оне предшколског,тако и школског узраста карактерише све мања физичкаактивност и све дужи периоди седења пред телевизором,телефоном или рачунаром. У дужем временском периодусмањена физичка активност доводи не само до поремећајапостуралног статуса, већ и до развоја различитих облика истепена деформитета коштано – зглобног система.
С тим у вези, Aqua Viva и Министарство просвете, науке и технолошкогразвоја покренули су програм „Покренимо нашу децу“ управо на основу  забрињавајућих података и резултата везаних зафизичку активност и здравствено стање деце до којих судошли истраживачи, како у свету тако и код нас.Програм се непосредно бави едукацијом учитеља запримену свакодневних превентивних вежби у трајању од15 минута, али оно што је веома значајно јестe посреднаедукација деце и родитеља о значају свакодневне применефизичких активности за здравље, како њихове деце, тако ињих самих.
На позив Школске управе Зрењанин, а на основу договора директора школе и Актива учитеља, обуку у Панчеву  прошла је и координаторка за ОШ „Доситеј Обрадовић“ из Беле Цркве. Након врло квалитетне, стручне и конкретне обуке за  представнике - учитеље свих основних школа које припадају ШУ Зрењанин, координатори су имали задатак да овај пилот пројекат презентују  свим учитељима у својим школама. Веома интересантна тема, добро презентована утицала је да Актив учитеља поменуте школе одмах прихвати учешће у свакодневном 15. минутном вежбању са ђацима од I - IV разреда као са ђацима из специјалних одељења. То показује висок степен одговорности наставника и професора разредне наставе да се активно укључе у превенцију постуралних поремећаја у млађем школском узрасту.
Целокупан програм сачињен је од вежби за превенцију равног стопала и вежбиза превенцију постуралних поремећаја на кичменом стубу (превенција кифотичног, лордотичког и сколиотичног држања). Програм се односи на: вежбе за успостављање баланса карлично-бутне мускулатуре, вежбе за истезање кичменог стуба и јачање мускулатуре трупа, вежбе дисања, вежбе равнотеже у корекцији постуралних поремећаја и елементарне игре.
Једно од најпогоднијих средстава за превенцију постуралних поремећаја у овом узрасту је правилна физичка активност у спрези са боравком на отвореном простору по свим временским условима. Међутим, ови циљеви не могу се остварити само кроз институцио-налне садржаје, већ уз додатак ванинституционалних активности, боравком у парковима и игралиштима, чимесе донекле могу испунити сви захтеви и циљеви који се односе на правилан раст и развој детета – како су аутори и навели у Водичу за вежбање.
Одрживост и унапређење пројекта можемо пројектовати на основу Школског програма и Годишњег плана рада школе, чији ће саставни део бити и свакодневно 15-оминутно вежбање, а и на основу могућности проширења пројекта новим идејама везаним за активан живот ученика у школи,  што је био и договор педагошкиње школе и Актива учитеља.
Покренимо нашу децу!                                  
                                                                                         Координаторка, Јасмина Туртуреа, учитељица














____________________________________________________________________________________

Сваке седмице нове алаткице

 
У сарадњи са управом Основне школе“ Доситеј Обрадовић „у Белој Цркви и родитељима ученика II 2 одељења, увели смо изборни предмет Од играчке до рачунара још од I разреда основне школе.Као учитељица разредне наставе освестила сам важност целоживотног учења и важност употребе ИКТ алата у свакодневном животу. Низ година користим технологију и редовно се образујем на том подручју. Стечена знања  примењујем у раду с ученицима.
Ови часови су веома занимљиви и деца са усклицима радости и среће похађају овај изборни предмет. Циљ је  усмерити ученике на правилно и сигурно коришћење технологије, развијање њихове способности тражења и одабира информација те упознавање њихове примене.
У првом и другом разреду ученици стичу основна информатичка знања рада на рачунару те путем образовних игара и квизова усвајају наставне садржаје.Кроз алат за цртање развијају креативност, логичко мишљење а и упознају се са рачунаром и његовим деловима, са појмом икона, датотека, директоријум.Савладавају отварање ворд документа, користе тастатуру и утркују се ко ће пронаћи креативнија слова и обојити их различитом бојом. Научили су како да сачувају документ и како да га именују.
Сада им је концентрација већ боља, самосталнији су, склонији решавању проблемских задатака, анализама, воле логичке задатке који имају сврху. Више воле радити у групи и сарађивати. У том су узрасту спремни за нове изазове и траже их.
Полако али сигурно ученици стичу дигиталну компетенцију у складу са Националним оквирним курикулумом.
 
    Јасмина Туртуреа






_______________________________________________________________________________

Математика без граница
 
Друштво математичара Србије сваке године организује у Србији Међународно математичко такмичење “Кенгур без граница”.
Ове године, на предлог Актива учитеља прикључила се и ОШ “ Доситеј Обрадовић “ из Беле Цркве, са жељом да се повећа интересовање за математику и природне науке, уз велику подршку и помоћ педагога школе Данијеле Кашић Ђурђев.
Основни циљ такмичења „Кенгур без граница” је популаризација математике, кроз повећање  степена логичког и комбинаторног мишљења, разумевања текстова и примене стеченог математичког знања.
Ученици у целом свету, у преко 60 држава, у исто време размишљају о истим проблемима и решавају исте задатке.
Показали смо се као одлични организатори. У складу са прописима, оформили смо комисију за пријем и поделу задатака, као и комисије за дежурства. Директор школе Андриано Југа тачно у 10ч  пожелео је свим такмичарима срећан рад и пуно успеха.
Ученици су врло озбиљно приступили изради задатака, њих 26-оро, поштујући време дозвољено за израду истих. Уз поделу признања о учешћу и симболичних поклона свим младим математичарима од стране организатора, остаје нам да се надамо добрим резултатима. Најважније од свега је да смо ученицима од првог до четвртог разреда омогућили сусрет са озбиљним такмичењем како би стекли и неговали одговорност, тачност, прецизност и превазишли предрасуде да је математика баук. Свесни смо важности улагања у децу и у подстицај њихових позитивних амбиција.
 
                                                                                               Чланица комисије, Јасмина Туртуреа
 

 











_____________________________________________________________________________________________________________



Нацртај, обој, освој!
 
Међу бројним активностима  ученика  I 2 одељења ОШ “Доситеј Обрадовић “ у Белој Цркви, како у наставном тако и у ваннаставном процесу , учествовало се и на Републичком ликовном конкурсу Форма Идеале под називом: “Нацртај, обој и освоj!”
Собу из снова нацртали су сви ученици из одељења, а обавештење да је III награду по мишљењу стручног жирија и фотељу Лези бег добила баш Лана Анђелић, стигло је код директора школе, који је учествовао у обезбеђивању превоза, како би на свечаност доделе награда са родитељима и Ланом ишла и њена учитељица.
Уручење награда и диплома  билоје је у Београду, у салону намештаја Форма Идеале.Поред изванредног  амбијента, закуске, познатих личности и узбуђења најбољих предшколаца и првака, уследио је и спектакуларан поклон - концерт  Пинкових звездица.
Треба напоменути да је на конкурс пристигло 60 000 радова из целе Србије, и да је име нашег града и наше школе   Лана репрезентовала на најбољи могући  начин.Све честитке Лани и њеној дивној породици!
 
                                                                                        Јасмина Туртуреа, учитељица I 2
















_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Дечија недеља из угла учитеља

 
О дечијим правима говорило  се и код нас и у свету а Конвенција  нас је подсетила  да деци, макар у  Дечијој  недељи, као појединци поклонимо више љубави и разумевања, а државни органи имају прилике за подсећање на обавезе из споменуте Конвенције о правима детета.                                                                                                
Програмом  током  Дечије недеље у “ОШ Доситеј Обрадовић” у Белој Цркви, који је осмислио Актив учитеља у сарадњи са педагошкињом школе, организовале су се посете, дружења, спортска такмичења, разне креативне радионице, Дан воћа, цртање по  школском дворишту и тако се сви подсетили  и упознали са дечијим правима. Прваци су посетили ПУ “Анђелка Ђурић” и са својим васпитачицама евоцирали успомене и остварили заједничке активности.
Такође је један дан био посвећен  посети ученика II, III I IV  разреда вршњацима у ОШ “Мара Јанковић”  у Кусићу, где смо уз љубазне домаћине остварили културно -образовне и рекреативне садржаје, на одушевљење свих присутних учитељица и ученика.Ово је већ вишегодишње дружење, које прераста у традиционално.
Посетили су нас  другари из удружења “Пинокио” са којима имамо такође  вишегодишњу сарадњу и којима смо, овога пута, обезбедили у школској акцији “Чеп за осмех” завидан број пластичних чепова.Намера је да путем те националне  акције обезбеде за своје чланове инвалидска колица и неопходне реквизите. Дан је протекао у раздраганом дружењу, кроз ликовну радионицу и слатке посластице од воћа, које су им припремили другари и учитељице како редовних, тако и специјалних одељења наше школе.
За крај недеље имали смо  спортски дан на отвореном, у сарадњи са професором физичке културе и специјалних одељења наше школе.
У духу хуманости, солидарности, промоцији дечијих права и здравих стилова живота, поздрављамо вас до следећих вести из наше школе.
                                                                                                                      Јасмина Туртуреа




















_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Ученици Основне школе "Доситеј Обрадовић" са својим учитељицама Горданом Југа и Јасмином Туртуреа, као и са професором Трајаном, уз присуство директора школе Андрианом  Југа положили су цвеће поводом  1.октобра ,Дана ослобођења Беле Цркве. Цвеће су положили на спомен-костурницу палим борцима, стрељаним родољубима и погинулим црвеноармејцима у Другом светском рату,  и поклонили се њиховим сенама.
Поштујући прошлост очекујемо светлију будућност!
Хвала СУБНОР-у општине Бела Црква и председнику  Браниславу Јовановићу на позиву и на дивној сарадњи са нашом школом.Деца су наша будућност!
                                                                                                                                                                                                                                                                            Јасмина Туртуреа







_______________________________________________________________________________________________________________________________
Различитим садржајима негујемо спортски дух

Стрељачка дружина “Одбрана” из Беле Цркве већ традиционално организује међународно такмичење у стрељаштву, поводом Дана победе над Фашизмом.
Као добар домаћин показала се Полицијска станица Бела Црква, која је угостила ученице и ученике основних школа из Уљме, Панчева и  Беле Цркве као и из Жупаније Караш Северин из Румуније.
У јакој такмичарској конкуренцији, уз оштро око и менталну стабилност, ученице и ученици ОШ “Доситеј Обрадовић” освојили су екипно високо III место и постали носиоци диплома, медаља и пехара.Овај успех потврђује традицијски добре резултате на пољу физичке културе, као и  тимски рад и ангажовање свих субјеката у оквиру школског наставног предмета физичко васпитање у нашој школи.

                                                                                                        Трајан Туртуреа, професор физичке културе





___________________________________________________________________________________________________________________


Лутка има чаробну моћ
 
“Лутка симболише извесну реалност у коју дете улази отворених чула, јер је веома 
 
привлачна за њега. Машта му се разбуктава, развија се осећајна моћ запажања. У дружењу 
 
са луткама, у чистом и језгровитом симболу уобличавања реалности дете израста у 
 
ЛУТКАРСКА РАДИОНИЦА на часу ликовне културе у ИВ2 ОШ "Доситеј Обрадовић"у 
 
Белој Цркви. Прича и игра с луткама обогаћују дечију машту, подстичу креативност, а 
 
такође имају значајну улогу у развоју емотивних, социјалних и интелектуалних капацитета. 
 
Лутка има неку чаробну моћ да привлачи пажњу. Ако је у учионици жамор и ако је 
 
попустила пажња кад се подигне лутка настаје тајац и сви гледају у лутку.                    
 
      Лутка ствара мотивацију која позива на креативну игру. Озбиљна лица навикнута на 
 
досаду у настави ођедном се озаре и почиње једна нова ситуација успешног учења.  
 
Циљ часа био је: прављење лутака, сценографије, драматизација текста, анимација, рад са 
 
лутком, проучавање историје луткарства...
 
Учитељица је поставила задатак да се упознају са тајнама луткарства које представља 
 
културно благо једног народа условљено његовим друштвеним, економским и културним 
 
Правили смо лутке,јавајке, говорни гињол, гињол, импровизоване лутке, маске, лутке сенке, 
 
телевизијске лутке, БИГ лутке..
 
Луткарство омогућава да се деца изражавају на много начина, да истражују свет и његове 
 
Као учитељица уживала сам у могућности да комуницирамо на часу користећи јединствени 
 
луткарски језик. Установили смо да смо с луткама у руци били занимљивији и забавнији ми 
 
учитељи и обрнуто, да су наши ученици били задовољни што деле с нама ту могућност 
 
учења. То је била заједничка корист.
 
                                                                                        Јасмина Туртуреа, учитељица

 







________________________________________________________________________________

УЧЕНИЧКИ ДАН


У литератури је расправљано о многим аспектима односа између наставника и ученика. Настава је облик социјалне интеракције и изразито је комуникацијски процес између наставника и ученика. Различите активности успостављају облике  и варијанте социјалног утицаја и интеракције у обликовању квалитета односа
ученик – наставник.
 Поред образовно васпитног рада у Основној школи Доситеј Обрадовић у Белој Цркви  и знања неопходног за даље школовање и живот, желимо да им пружимо шансу да у школи покажу и неке своје друге способности.
Моји ђаци треба да се осећају лепо, да им боравак у школи буде пријатан и занимљив и другачији свакога дана.
Један од начина да се развије осећај толеранције и међусобног уважавања је такозвани Ученички дан у одељењу  IV2.То је дан када ученици замене своју учитељицу за катедром. У присуству педагога школе Данијеле Кашић Ђурђев, ученица Милица Симић показала је вештине и знања у обради теме: Од сировине до производа.У припрему часа били су укључени и њени родитељи и старији брат, тако да је тај час био прави пример како добра мотивација утиче позитивно  на све.
Циљ ове активности је да се уоче потешкоће и обавезе када се нађемо у туђој кожи и да се на тај начин развије свест и одговорност сваког члана поменуте одељенске заједнице.
Поред образовно васпитног рада  желим да им пружим шансу да у школи покажу и неке своје друге способности. Да се овде осећају лепо, да им боравак у школи буде пријатан и занимљив и другачији свакога дана. На тај начин мотивишу се за рад, јер то је један од највећих проблема школовања данас.Са друге стране овакве активности код ученика јачају самосталност, одговорност, формирање позитивних особина личности као што су свесна дисциплина, критичност и самокритичност. Код ученика негујем самопоуздање и учим их емпатији, вежбамо вештине комуникације и презентације, развијамо лидерство и тимски дух. Једном речју припремам малишане за стваран живот.
 
 
                                                                  Јасмина Туртуреа, наставница разредне наставе











Ученици I1 разреда су провог дана (1.09.2014.) у школи поред своје учитељице Босиљке Филиповић имали подршку својих родитеља и бака.
Дружили смо се на радионицама и обилазак школа, а родитељи су се учешћем у раду радионица присетили школских дана.














--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

СВЕЧАНИ ПРИЈЕМ ДЕЦЕ ИЗ ВРТИЋА

Као и  сваке, тако и ове школске године, у нашој школи организован  је свечани пријем деце из вртића. Ученици нижих разреда, са својим учитељицама, уз подршку својих старијих другова, чланова хора, припремили су адекватан програм за млађе другаре и њихове васпитаче. Ове године наши гости били су и ученици ОШ“ Марко Стојановић“ из Кајтасова. Свечаност је имала вишеструки значај: заједно смо се радовали пристиглом пролећу и свим чарима које  доноси, срећи наших  најбољих другара због ласкаве титуле коју су понели, и томе, што смо својим млађим другарима, показали колико је и  нама у школи  весело, забавно и интересантно.  Потрудили смо се, да им приредимо топлу добродошлицу, специјално за њих декорисали смо ходник и салу  који су окићени цветићима и лептирићима подсећали на најлепшу башту. Желели смо  да им  први сусрет са школом буде нешто чега ће се увек радо сећати, а надамо се да смо у томе успели.

                                                       НАЈ ДРУГОВИ ОДЕЉЕЊА

1-1    СЕДЉАК ЕВА                         1-2 ХЕЛЕБРАНТ ДАРИО    
2-1    КАРИЋ МИЛАНА                    2-1    ЈУГА АНДРИЈАНА        2-2    СТОЈАНОВИЋ  ДИМИТРИЈЕ
3-1    ОПСЕНИЦА ЕМИЛИЈА        3-2    СУБОТИЋ ДУШАН
4-1    МИХАЈЛОВИЋ ЛУКА             4-2    ВОТИПКА МАРИО
6-3    БУДАК ШЕКИ



                                                   УЧЕНИЦИ 1- 1 ОДЕЉЕЊА


                                                       УЧЕНИЦИ 1- 2 ОДЕЉЕЊА


                                                     УЧЕНИЦИ 2- 1 ОДЕЉЕЊА


                                                         УЧЕНИЦИ 2-2 ОДЕЉЕЊА


                                                  УЧЕНИЦЕ 3-1 и 3-2 РАЗРЕДА


                                                    УЧЕНИЦИ 4- 1 и 4-2 РАЗРЕДА